Прийомна сім'я є надзвичайно складним соціально-педагогічним феноменом сучасності. З одного боку, це сім'я в її сутнісному прояві; з іншого – абсолютно специфічний тип сім'ї, яка покладає на себе обов'язки по вихованню дітей, що не мають кровної турботи. Ці особливості поглиблюються трансформаціями, що відбуваються в сучасному суспільстві як стосовно сім'ї, так і стосовно дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків. Сім'я як соціальний інститут змінюється і структурно, і за цільовими установками щодо виховання дітей, і за внутрішньо особистісними відносинами. Дитина в сім'ї сприймається як самостійна особистість. Відносини будуються на демократичних засадах. Метою виховання стає задоволення потреб і розвиток здібностей дитини. Діти, яких сім'я приймає до свого складу, окрім раніше характерних особливостей – деривації, перенесеного насильства, емоційних порушень – мають опосередковані сучасними обставинами ускладнення: вони егоїстичні, націлені на отримання задоволення, інфантильні, з несформованими соціальними зобов'язаннями [3].
ПРИЙОМНА СІМЯ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН СУЧАСНОСТІ
Тетяна Дерій (Київ, Україна) | Download article