Рекламне повідомлення існує у взаємозв’язку із інформаційним простором, особливо у друкованих засобах масової інформації – газети, журнали. Газети у своєму первинному вигляді (глиняні дощечки – хроніки життя міста) беруть початок ще з Древнього Риму. Газета є історично джерелом, що тяжіє інформувати та за структурою і змістом є найближчою до книги, і спершу газети суттєво копіювали графічне оформлення книг: подвійні стовпці, верстка в колонку, виділений по центру заголовок. В семантичному аспекті газета була гомогенною і відповідала жанру хроніки, тяжіючи до свого історичного коріння [2, с. 54]. Однак і вона, і її лінійний метод викладення інформації зазнав змін в сучасному світі. Це відбувалося поступово і пов’язано із зміною характеру матеріалу для публікування. Сьогоднішня газета вже не виглядає так само як сотню років тому, сьогоднішнє смислове наповнення вже має гетерогенний зовнішній вигляд. Однією із причин подібних змін стало явище, що згодом отримало назву «вербально-візуальної риторики» [5, с. 195] або «книжкової жестикуляції» [5, с. 204] та «іконічна риторика» [2, с. 46]. Це робить використання графічних засобів у тексті такими, що приваблюють увагу читача до форми висловлювання, актуалізують і семантизують її. Таким чином форма стає значущою, і починає взаємодіяти із значенням графічно виділеної одиниці та семантично ускладнює її [5, с. 122]. Тобто газетні видання починають активно та більш усвідомлено використовувати спеціальні засоби впливу на візуальні канали сприйняття людини. Такі прийоми отримали назву «графічної стилістики» [2, с. 65]. Метою статті є розгляд прийому візуалізації текстового компоненту рекламного повідомлення як тенденційної ознаки сучасного рекламного дискурсу.
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ЯК КОМУНІКАТИВНИЙ ПРИЙОМ РЕКЛАМНОГО ПОВІДОМЛЕННЯ В ДРУКОВАНИХ ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Марія Швецова (Київ, Україна) | Download article