Дошкільні навчальні заклади, в яких повинен здійснюватися догляд, оздоровлення, виховання та навчання дітей, призначені для перебування дітей від двох місяців до шести років. Одним з сучасних типів таких закладів є інклюзивні дошкільні навчальні заклади, або дошкільні навчальні заклади з інклюзивними групами. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання і передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітнього закладу. Це право реалізується за допомогою особливих методів навчання, які враховують індивідуальні особливості дітей з особливими освітніми потребами. Основою інклюзивної освіти є ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, передбачає рівноцінне ставлення та розподіл уваги на всіх дітей однаково, незалежно від їхніх особливих потреб. Вважається, що завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей з особливими потребами. Відтак дошкільна інклюзивна освіта спрямована на соціалізацію таких дітей і їх підготовку до наступного етапу освіти.
ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРУ ІНКЛЮЗИВНОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Софія Грабовенко, Каріна Івашина (Київ, Україна) | Download article