АДАПТИВНЕ ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗІ СКОЛІОЗОМ I-II СТУПЕНЯ

  Наталія Закаляк, Віктор Юркевич (Дрогобич, Україна) |    Скачать статью

Постановка проблеми. Згідно з сучасними дослідженнями, сьогодні в Україні близько 90% дітей молодшого шкільного віку мають різні порушення постави, у 20% з них діагностується ско¬ліоз [8]. Вже у дошкільному віці масовий характер носять такі преморбідні стани як слабкість м'язів спини, сутулість, крилоподібні лопатки та ін. Саме асиметрія лопаток, плечей та трикутників талії, крилоподібні лопатки, сутулість є першими ознаками порушень постави у дітей. Вади постави змінюють стійкість хребта до деформуючих впливів, ослаблюють виснажені групи м’язів, порушують взаєморозташування внутрішніх органів і несприятливо діють на їхню функцію, що робить організм в цілому і хребет, зокрема, схильними до різних захворювань [7]. Порушення постави – це перше попередження щодо розвитку серйозних захворювань опорно-рухового апарату, які прогресують у зрілому віці: сколіоз, кіфоз, остеохондроз і ін. У спеціальній літературі наведено багато причин порушень постави – зміни екології, незбалансоване харчування, інформаційні перенавантаження дітей, зниження їх рухової активності – гіпокінезія [4]. Сколіотичне викривлення хребта у дітей - небезпечне захворювання. Воно часто прогресує, спри¬чиняючи нові патологічні стани. Проблема ускладнюється тим, що різні порушення постави і навіть перший ступінь сколіозу не завжди вважаються хворобою. Батьки і дорослі, що оточують дитину, часто не звертають уваги на початкові прояви цього серйозного захворювання, звертаючись до лікаря лише тоді, коли вже спостерігаються явні ознаки сколіозу другого ступеня. Якщо постійно уважно стежити за поставою дитини, то викривлення можна виявити на ранній стадії [1, 5].