Забезпечення перебігу процесу формування і розвитку голосового апарату, керування механізмами фонації потребує якнайповнішого вивчення, усвідомлення й урахування його педагогічних умов, під якими слід розуміти сукупність різнопланових факторів (тобто рушійних сил або причин), необхідних і достатніх для виконання, функціонування та змінювання певної педагогічної системи. Дотримання принципу необхідності та достатності дозволяє визначити коло тих факторів, без яких виникнення та існування системи неможливе, а також чітко обмежити їх кількісний склад. До сукупності факторів належать зовнішні (природні та соціально детерміновані) й внутрішні фактори, закладені в самій людині. Що ж до педагогічних умов вокального розвитку, то їх утворюють біофізичні, психологічні, мистецтвознавчі, організаційні, природні та інші фактори, серед яких головними є біофізичні – дихання, робота гортані, опора голосу, атака звуку, регістрова будова голосу, імпеданс, вокальний слух тощо.
РУШІЇ ФОНАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ ПІД ЧАС ВОКАЛЬНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ
Володимир Смиренський (Слов’янськ, Україна) | Скачать статью