Підготовка кадрів, покликаних здійснити естетичне виховання і освіту школярів, є найважливішою проблемою сучасної школи. Сьогодні школі потрібен учитель, який володіє не тільки необхідним багажем знань, але і творчою індивідуальністю. На сучасному етапі перед професійною педагогічною освітою стає завдання підготовки такого фахівця для школи, який здатний до самостійності мислення, що забезпечує художньо - оцінну роботу з добору репертуару, найбільш відповідного для художньо - образного розвитку школярів. Як свідчить практика, багато студентів не мають належного рівня сформованості музичного мислення. Незважаючи на це, в процесі професійного навчання завдання формування музичного мислення не ставиться, так як воно вирішується паралельно з оволодінням навичками виконавської підготовки, з формуванням художньої компетентності. Питанням теорії музичного мислення приділяли велику увагу представники теоретичного музикознавства як у нас в країні, так і за кордоном. В тій чи іншій мірі, ці питання підіймалися у працях Б. В. Асафьєва, М. Г. Арановського, М. Ш. Бонфельда, К. Н. Ігумнова, 0. А. Кремльова. С. Г. Кузанова, Л. А. Мазеля, В. В. Медушевського, В. Ю. Озерова, А. Н. Сохора, Г. О. Н. Поліна, Ю. Н. Холопова, Б. Л. Яворського та інших. Особливо потрібно відзначити дослідження B. Г. Ражнікова та Г. Л. Ержемського, де розглядаються найважливіші питання психології творчого процесу диригента. Однак цілісної концепції формування музичного мислення, поки немає.
«ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ музично - виконавського МИСЛЕННЯ ДИРИГЕНТА ХОРА»
Ніна Татенко, Світлана Клубкова (Одеса, Україна) | Завантажити статтю