31 Березень, 2020
Goofspiel (або GOPS - Game of Pure Strategy) - проста стратегічна гра, створена Merrill Flood в 1930-х роках. На перший погляд правила гри GOPS здаються досить простими, але як показує практика існує досить велика кількість стратегій і обчислювальних нюансів для побудови стратегії наступних ходів. З цієї причини було написано чимало тез і докладних аналітичних звітів про цю гру, особливо в області теорії ігор і штучного інтелекту.
Країни, організації, люди весь час взаємодіють один з одним. Яку стратегію потрібно обрати, щоб максимізувати свій виграш, коли він залежить не тільки від власного вибору, а й від вибору когось іншого? Теорія ігор – розділ прикладної математики, дає можливість продумати рішення у таких ситуаціях. Данна робота аналізуватиме один із підрозділів Теорії ігор – поведінкові стратегії.
Напевно кожна людина колись задумувалась про те, що вона ніхто інакше, аніж лялька в руках Генія, який вміло та чітко смикає за мотузки. Отже, життя це ніщо інакше, аніж гра. Чи дійсно це так?
Дуже часто стратегічні взаємодії між агентами можна описувати у вигляді ігор, що повторюються. Наприклад, дипломатичні відносини між державами, конкуренція між компаніями, соціальні відносини між людьми – це процеси, які тривають певний проміжок часу. Існує певна історія розвитку цих взаємодій, можливі певні домовленості між гравцями, що надалі впливатиме на дії агентів. Таким чином, на відміну від ігор без повторень, обираючи стратегії необхідно враховувати той фактор, що в майбутньому інші гравці при повторних взаємодіях, можуть бути налаштовані проти нас, якщо сьогодні ми знехтуємо їхніми інтересами, або навпаки обиратимуть стратегію, враховуючи наші інтереси, якщо раніше ми йшли на певні поступки. В таких іграх агенти прагнуть сформулювати певні правила, щоб контролювати поведінку одне одного, при цьому за невиконання цих правил передбачаються певні покарання.
Матричні ігри – це інструмент теорії ігор, розділу математики, що вивчає математичні моделі прийняття рішень в умовах конфліктної ситуації. Ця наука дозволяє не тільки шукати оптимальний шлях до вирішення конфліктів, але й прогнозувати результат закінчення гри, а матричний спосіб вирішення – проста для сприйняття візуалізація стратегії прийняття рішення.