30–31 December, 2014
У сучасних умовах розвитку суспільства набувають актуальності процеси реформування системи вищої професійної освіти. Нова освітня парадигма спрямована на удосконалення системи вищої освіти, мета якої – підготовка фахівців, здатних адекватно діяти у найрізноманітніших виробничих та суспільних ситуаціях, самостійно приймати необхідні рішення, оволодівати новою інформацією, усвідомлювати наслідки своїх дій і діяльності, відповідати за них. Підготовка і виховання майбутніх фахівців спрямовані на формування у них високого рівня професіоналізму у певній сфері практичної діяльності, на становлення їх як особистостей, членів колективу, соціуму.
Стрімкі соціальні перетворення сучасності вимагають від освітніх закладів забезпечення підготовки компетентних фахівців, здатних адаптуватися до мінливих умов соціуму, змінюватися й ефективно взаємодіяти з навколишнім світом. Пошук шляхів успішної адаптації до змінених соціальних умов та нової діяльності є важливою проблемою.
У руслі нового концептуального підходу до навчання музичного мистецтва основний акцент ставиться на особистісний розвиток студента, збагачення його емоційно-естетичного досвіду під час сприймання та інтерпретації музичних творів, а також формування ціннісних орієнтацій, потреби у творчій самореалізації та духовно-естетичного самовдосконалення.
Предмет «Музичне мистецтво» у системі загальної освіти школярів є одним із найважливіших. Сформувати художній смак, спрямувати молодь на активну життєву позицію є завданням усієї системи естетичного виховання. Вирішення цієї актуальної задачі може бути здійснено тільки при наявності висококваліфікованих учителів, які володіють системою знань, умінь і навичок на рівні сучасних вимог. Молодий вчитель має знати специфіку професії, яка передбачає поєднання педагогічних знань з професійними, тобто демонструвати наявність освітніх компетенцій, а саме: загальнокультурної, предметної, особистісного самовдосконалення, комунікативної, творчо-діяльнісної, інформаційної та навчально-пізнавальної, ціннісно-орієнтаційної, духовно-виховної. Базою для розкриття загальнотеоретичних основ професії вчителя музичного мистецтва слугували досягнення видатних діячів педагогічної науки: О.О. Апраксіної, Б.В. Асаф’єва, В.Д. Остроменського, Н.Л. Гродзенської, В.М. Шацької, Д.Б. Кабалевського.