30–31 января, 2015
Bugungi kunda O’zbekistonda Respublikasida bolalar sportini rivojlantirish va uni bosqichma-bosqich amalga oshirish ishlari jadallik bilan amalga oshirilmoqda. Respublika prezidentining 2002 yil dekabrda «bolalar sportini rivojlantirish» chora-tadbirlari haqidagi farmoni sog’lom avlod taraqqiyotida dasturul amal bo’lib hizmat qilmoqda. Bugungi kunda sog’lom avlodni shakllantirish uchun bolalar sportini rivojlantirish o’ta muhimdir. Bolalar sportini rivojlantirish uyda, maktabgacha ta’lim muassasalarida, maktabda, kollejlar va liseylarda, oliy o’quv yurtlarida bosqichma-bosqich amalga oshirilishi kerak. Bu jarayon respublikamiz uzluksiz ta’lim tizimida ilmiy-uslubiy va fiziologik jihatdan to’g’ri yo’lga qo’yilgan holda olib borilmoqda.
Інформатизація усіх сфер людської життєдіяльності не оминула рекреаційно-оздоровчу діяльність і туризм, які є соціально важливими. Насправді, вирішення низки питань щодо планування відпустки, організації змістовного дозвілля, туристських мандрівок, розробки маршруту подорожі можна суттєво полегшити за допомогою сучасних комп’ютерних технологій.
Постанова проблеми. Аналіз останніх досліджень і публікацій.Всебічний розвиток дітей, їх високий моральний і культурний рівень, різнобічні вольові якості, гармонійний розвиток фізичних якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості та спритності), відмінна працездатність серцево-судинної системи, дихальної та інших систем організму, вміння опановувати рухами і добре координувати їх, фізична досконалість у цілому - основа фізичного виховання.
Молодший шкільний вік є дуже важливим з точки зору збереження і зміцнення здоров'я, навернення до здорового способу життя та формування корисних звичок, що вимагає від фахівців з фізичного виховання особливої уваги до дітей даної категорії. Крім того, за даними літературних джерел, фізичний стан сучасних школярів не є задовільним та ще й має тенденцію до погіршання. Такий стан речей також потребує від наукової спільноти відповідних заходів щодо підвищення рівня рухової активності, фізичної працездатності та фізичної підготовленості дітей шкільного віку [9].
Адаптивне фізичне виховання дітей в школах передбачає засвоєння школярами програмного матеріалу в відповідності з державними стандартами освіти. За період навчання в школі діти засвоюють основні рухові дії, теоретичні знання. В шкільну програму включені легка атлетика, елементи гімнастики, лижна підготовка, спортивні та рухливі ігри, які сприяють гармонічному розвитку школярів з урахуванням порушення зорового аналізатора. Крім того передбачено додаткові заняття для корекції рухових порушень, ритміці, рекреативні заняття та адаптивний спорт.