31 марта, 2021
Изучение латинского языка в медицинском вузе предусматривает изучение словарного состава, терминоэлементов, грамматики, что необходимо для усвоения медицинской терминологии. Одной из актуальных задач развития лингвистических способностей студентов является разработка интенсивных форм обучения.
З розвитком сучасного суспільства постає потреба у формуванні особистості, яка б могла критично оцінювати ситуацію, аналізувати, систематизувати факти, висловлювати власну думку та відстояти свою позицію. Так, особи з критичним мисленням здатні ставити нові запитання, аргументувати власні дослідження, приймати незалежні та продумані рішення.
Қазіргі білім берудің басты міндеттерінің бірі – оқушының өмірге бейімделу қабілетін дамыту, оған өз бетімен білім алу, алған білімдерін шығармашылықпен пайдалану дағдыларын дарыту. Педагогикада педагогикалық технологиялар немесе оқыту технологиялары үлкен мәнге ие болады.
Кожна людина від моменту народження входить у суспільство, залучається до процесу соціалізації, тобто процесу становлення особистості, поступового оволодіння вимогами, що надходять від соціуму, набуття соціально значущих характеристик свідомості та поведінки, які регулюють її взаємовідносини з іншими людьми. Вагома роль у формування та розвитку особистості, забезпеченні ефективності її соціалізації належить сім’ї. Адже саме сім’я виконує функцію передачі дітям системи цінностей і норм, сприяє залученню їх у соціальне середовище та різноманітні соціальні відносини. Саме в сім’ї здійснюються перші кроки особистісного і соціального становлення особистості.
Початкова школа – це початок довгої дороги в світ пізнання, в світ чудес. Адже саме в молодших класах закладається фундамент для подальшого навчання. Завдання полягає не тільки в тому як навчитися правильно тримати ручку, писати, а й вмінню спілкуватися, дружити, думати, творити, а й прививати любов до свого народу та традицій, адже відродження України неможливе без пробудження свідомості українського народу, яке має закладатися з малечку. Зарадити справі може створення такої системи національної освіти, яка б виховувала національно свідомих громадян України. Вирішальним фактором у цьому має стати національна спрямованість освіти, що полягає у її органічному поєднанні з національною історією і народними традиціями. Національне виховання має бути основним стержнем усього навчально-виховного процесу сучасної школи. Адже школа має найбільші можливості відродити споконвічні якості національного характеру. Дитина повинна знаходитись під постійним виховним впливом матеріальної і духовної культури свого народу[4, с. 34].
Разом із розширенням можливостей комунікації, передачі, обробки та збереження інформації змінюються й вимоги до освітнього процесу. Хоча технологічний прогрес сьогодення є дуже динамічним і впливає на всі сфери нашого життя, починаючи від професійної діяльності та закінчуючи дозвіллям, методологія навчання може бути вдосконалена не лише шляхом діджіталізації (від англ. digital – цифровий, тобто діджітализація (digitalization) – процес цифрової трансформації різних сфер публічного життя, перехід до використання цифрових технологій у діяльності людей). Метою сучасної лінгвістичної освіти є «виховання мовної особистості» – людини, яка вільно володіє різноманітними виражальними засобами мови, яку вона вивчає, дбає про її розвиток і збереження, є компетентною в мовних питаннях, що стосуються як буденних справ, так і професійної діяльності.
Наше майбутнє вирішальною мірою буде визначатись молодим поколінням, яке починає жити і творити в новому тисячолітті. Ще Я.А. Коменський зауважив: «Наступний вік буде саме таким, якими будуть виховані для нього майбутні громадяни». У системі освіти в навчальних закладах створюються комп’ютерні класи, активно розробляються навчальні програми з використанням сучасних інноваційних освітніх технологій, зокрема інформаційно-комунікаційних, дистанційних, супутникових, телекомунікаційних. Запровадження комп’ютерних технологій – необхідна, але недостатня умова подальшого ефективного розвитку освіти в суспільстві нового типу. Розвиток мережі Інтернет і інформаційно-комунікаційних технологій дає змогу оперативно знаходити величезний обсяг інформації, продуктивно розпоряджатись нею, будувати логічні схеми, міркувати і робити грамотні висновки, отримуючи при цьому нові, часом неочікувані результати. Інноваційні підходи до освіти сьогодні потребують дотримання новітніх вимог до роботи загальноосвітньої школи, формування нею випускника нового типу.
Пандемия әлемді сөзсіз шарпыды. Салдарынан республикада карантин режимі енгізіліп, мектеп оқушылары мен ЖОО-ның білімгерлері қашықтықтан оқыту түріндегі оқуға ауысты. Онлайн курс сабақтары болғанымен, біздің білім жүйемізге оңай болмады. Шалғай аудан-ауыл білім алушыларына қиын тигені сөзсіз анық.
В результаті технологізації всіх сфер життя оформилося суспільне замовлення на фахівців, здатних безперервно навчатися, діяти автономно у навчанні. Особливої уваги викладачів сьогодні потребує розвиток навичок самооргаізації, стимулювання потреби студента у самоосвіті. Для підготовки до життя у світі, що швидко змінюється, випускнику вишу потрібні універсальні компетенції. У переліку універсальних компетенцій, що постійно оновлюється, на перші місця виходить здатність індивіда постійно вчитися. В освітньо-професійній програмі бакалаврів напряму «Металургія» «здатність студента працювати автономно» визначено як одну з загальних компетенцій майбутнього фахівця. Отже, в процесі підготовки необхідно забезпечити умови для розвитку навчальної автономії студентів як загальної компетенції.
Задача грамматики состоит в том, чтобы укрепить слабые грамматические знания и сосредоточиться на грамматических элементах, которые еще не освоены или еще не затронуты в процессе обучения языку. Чтобы навыки владения языком приобрели автоматизм, необходимо трансформировать «сознательную стадию» (знания) в «интуитивную стадию» (умения и навыки). Урок по грамматике должен позволить студенту правильно понять структуру языка и средства выражения грамматического значения, приобрести способность распознавать и исправлять ошибки в речи. Грамматика как курс должна быть системой уроков.