27–28 февраля, 2014
Health is an invaluable property not only of every man but of the whole society. Health helps us fulfill our plans, sort out main life problems successfully, cope with difficulties and even with considerable overloads. Good health wisely saved and strengthened by a man ensures him a long and active life. Unfortunately nowadays a lot of people ignore the simplest scientifically grounded norms of a healthy life style. Some of them become victims of a sedentary way of life (hypodynamia) that provokes premature ageing and leads to problems with the immune system, metabolism and to a lack of physical exercises for the development of particular groups of muscles, a certain number of people overeat that unavoidably leads to obesity development, vessels sclerosis and sometimes to diabetes. Some other people can’t have a rest and distract themselves from production and everyday concerns; they are constantly worried, nervous, suffering from insomnia that eventually leads to numerous medical diseases. And at last some people actively shorten their life by giving in addiction to smoking and drinking alcohol [1, p. 203].
Постановка проблеми. Результатом сформованості здорового способу життя є культура здоров’я як інтегрована якість особистості і показник вихованості. Школи традиційно приділяють увагу здоров’ю учнів, однак не можна очікувати результатів у покращенні здоров’я учнів, якщо педагогічний колектив, батьки не залучені до вирішення даного питання. Тому адміністрація повинна здійснювати заходи по формуванню здорового способу життя, залучаючи до них всіх учасників освітнього процессу[1]. В останні роки, у зв’язку із складними соціально-економічними умовами, у значній мірі порушились традиційні зв’язки сім’ї і школи, тому є необхідність у пошуку шляхів інноваційних підходів, реформування змісту та умов взаємодії сім’ї і школи [2]. Об'єкт дослідження – процес формування здорового способу життя та компонентів здоров’я дітей молодшого шкільного віку. Предмет дослідження – методи, форми, засоби фізичного виховання для активізації спілкування батьків з молодшими школярами, спрямованого на формування здорового способу життя. Мета дослідження полягає у розробці програми використання методів, форм і засобів фізичного виховання в умовах взаємодії сім’ї і школи для формування здорового способу життя та покращення стану здоров’я дітей молодшого шкільного віку.