29–30 сентября, 2015
Робота клaснoгo кepiвникa – oднa з нaйвaжливiших в poбoтi пeдaгoгiв. Вiн opгaнiзoвує i спpямoвує вихoвний пpoцeс в нeoбхiднe pуслo тa вiдпoвiдaє зa opгaнiзaцiю вихoвнoї poбoти в клaсi. Сaмe в клaснoму кoлeктивi poзвивaється пiзнaвaльнa дiяльнiсть учнiв тa фopмуються сoцiaльнi стoсунки мiж учнями, виpiшуються пpoблeми дoзвiлля, здiйснюється пepвиннe oб’єднaння кoлeктиву, фopмується вiдпoвiднa eмoцiйнo-вoльoвa сфepa.
Центр довузовской подготовки проводит обучение слушателей по оч-ной, очно-заочной и заочной формам обучения различных структур (Школа абитуриентов, Школа индивидуальной подготовки и Подготовительные кур-сы, слушатели «Школы Юного физика» и «Школы Юного математика»). При реализации программ довузовской подготовки с применением дистан-ционных образовательных технологий и электронного обучения Центр дову-зовской подготовки предоставляет возможность обучения по пяти предме-там: математика, русский язык, физика, химия и обществознание. Коллективом Центра довузовской подготовки КубГТУ разработан Дистанционный образовательный ПОРТАЛ абитуриентов КубГТУ. Он по-вышает доступность довузовской подготовки (особенно для абитуриентов из сельских школ), расширяет информационно-образовательные услуги, предоставляемые населению, позволяет качественно повысить уровень обра-зования выпускников средних образовательных учреждений, что приведет к более качественной подготовке абитуриентов к единому государственному экзамену и другим вступительным испытаниям. В рамках данного комплекса развиваются и информационные услуги рекламного характера об образова-тельных программах КубГТУ, перечне специальностей и направлений, условий приёма и требований, предъявляемым при поступлении. Одной из привлекательных особенностей данного комплекса – это возможность прове-дения текущего и итогового тестирования учащихся школ абитуриентов КубГТУ.
"Білім туралы" Занда білім беру жүйесінің басты міндеті "Ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен тәжірибе жетістіктері негізінде жеке адамды қалыптастыруға, дамытуға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу үшін жағдайлар жасау" делінген [1]. Жалпы орта білім беретін мектептерде физика пәні, бойынша сынып-тан тыс жұмыстың алатын орны ерекше. Сыныпта ғана атқарылатын физика пәнінің жұмысы оқушылардың жан-жақты білімін толықтыра алмайды. Сондықтан оқушылармен сыныптан тыс жұмысты жүргізуді талап етеді. Сабақты көп босататын және оқу қаблеті төмен оқушылар үшін мұғалімнің басшылығымен сыныптан тыс жұмыстың орны үлкен. Қазіргі заманауи талабына байланысты, кейбір оқушылардың талабы, ынтасы, білімі оқу бағдарламасынан жоғары болуы мүмкін. Бұл жағдайда педагогикалық әсерді кеңейтуді және олардың физикамен, оған байланысты техника тарауларынан алатын білімдерін кеңейтуді, талаптарды арттыруды және жаңа тәсілдерді қолдануды қажет етеді. Оқушыларды қызықтыратын, ой-өрісін кеңейтетін сыныптан тыс жұмыстың бірі - физикалық кеш.
Білім беру жүйесінде Қазақстан Республикасының саясатының басты мақсаттарының бірі жан-жақты, сапалы жоғары білімді, шығармашылық қабілетті жеке тұлғаны тәрбиелеу "Білім туралы" Заңда білім беру жүйесінің басты міндеті "Ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен тәжірибе жетістіктері негізінде жеке адамды қалыптастыруға, дамытуға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу үшін жағдайлар жасау" делінген [1]. Білім беру саласында физика пәнін оқыту барысында білім алушылардың қалыптасуы, ең алдымен оның жалпы білім сапасын арттыру іске асырылуы тиіс. Қазіргі оқытудың негізгі ерекшелігі – оның білім алушыларды әлеуметтік өзгерістерге бейімдеп қана қоймай, оны оңай әрі тез арада қабылдауға дайындауы, бағыттауы. Жалпы физикадан білім беруде оқытушылардың жаңа технологияларды пайдалану практикасын дамытсақ, оқытушы өз сабағында орынды пайдалану арқылы еңбек тәжірибесін дамыта алады.
Для успішного вирішення педагогічної проблеми розвитку музичної пам'яті молодших школярів ми вважаємо доцільним комплексне поєднання традиційних та інноваційних методів і педагогічних прийомів музичного навчання. На нашу думку, запровадження в освітній процес інноваційних педагогічних технологій, розроблення новітніх методів і педагогічних умов позитивно впливає на розвиток як загальних, так і спеціальних когнітивних процесів, що беруть участь в музичній діяльності молодшого школяра, на розвиток музичної пам'яті зокрема. Серед новітніх методів, для якнайшвидшого запам'ятовування пісні, О.Пірязєва у своєму дослідженні радить наступний ряд методів: запропонувати школярам створити власне закінчення її словесного тексту із залученням різних фантастичних сюжетних ліній, з появою казкових істот, незвичайними подорожами у вигаданих світах; запропонувати створити початкові та кінцеві мотиви розучуваних творів, уявляючи зміни долі героя, якби ці мотиви звучали з іншою динамікою, з темповими чи ритмічними змінами, в іншому регістрі, ритмічному чи фактурному рішенні; запропонувати дітям створити закінчення мелодії, виконуючи різні завдання: доспівати до тоніки, заспівати плавний (поступеневий), або стрибкоподібний рух мелодії вгору або вниз [1, с. 5].
Сучасний освітній процес актуалізує багато різних педагогічних підходів до особистості студента: розкрити його як професіонала, навчити самостійно приймати рішення, зацікавити в самовдосконаленні та постійно йти до нових звершень тощо. Це пояснюється тим, що вища школа намагається відповідати вимогам, які ставить перед нами світ (глобалізація, нерівномірний економічний розвиток, різні види навчання, наприклад, дистанційне). Метою вищої школи є створення такої моделі фахівця, його поведінки, які будуть відповідати всім вищезазначеним вимогам. Актуальним сьогодні є формування у студентів навичок самоскерованості в навчальному процесі, оскільки реформування освіти в Україні зумовлює підвищення вимог до організаційних умінь, до здатності самостійно визначити пріоритети та їх реалізувати.